Polityka prywatności. Polityka cookies.
Celem niniejszej Polityki Prywatności jest wyjaśnienie zasad, na jakich przetwarzane są dane osobowe oraz omówienie Pana/Pani podstawowych praw związanych z przetwarzaniem przez nas Pana/Pani danych osobowych.
Administrator danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1–2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO”) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), informujemy, że Administratorem Twoich danych osobowych jest Anna Niedźwiecka prowadząca Kancelarię Adwokacką z siedzibą w Rudzie Śląskiej (41-712) ul. Kardynała Augusta Hlonda 18/7, Filia w Krakowie (30-319), ul. Rynek Dębnicki 6/3, NIP 6782904427 zwana dalej „Kancelarią”, „Administratorem”.
Definicje podstawowych pojęć.
a) dane osobowe – to informacje pozwalające na bezpośrednią lub pośrednią identyfikację Pana/Pani jako osoby fizycznej („pośrednio” czyli w połączeniu z innymi informacjami) w oparciu o elementy takie jak: imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu czy niepowtarzalny identyfikator urządzenia.
b) przetwarzanie danych – operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych
c) Klient – podmiot, na rzecz którego Kancelaria świadczy usługi doradcze w zakresie prawa, podatków oraz inwestycji.
d) Użytkownik – osoba fizyczna, której dane są przetwarzane przez Kancelarię w związku z przekazaniem danych osobowych przez e-mail adwokat@kancelaria-niedzwiecka.pl bądź biuro@kancelaria-niedzwiecka.pl, a także za pośrednictwem mediów społecznościowych, tj. portalu Facebook i Instagram.
Zakres przetwarzania danych osobowych, źródło danych i zasady ich gromadzenia.
Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do realizacji określonego celu przetwarzania, w szczególności: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres zamieszkania/adres siedziby firmy, które zostały przekazane w trakcie prowadzonej przez Klienta lub Użytkownika Administratora działalności.
Kancelaria uzyskuje dane osobowe w ramach świadczenia usług prawnych i doradczych przede wszystkim bezpośrednio od swoich Klientów. W przypadku, gdy dane kontaktowe nie zostały zebrane bezpośrednio od osoby, której one dotyczą, mogły zostać przekazane przez reprezentowany podmiot bądź pozyskane z publicznie dostępnych źródeł.
W zakresie prowadzonych spraw oraz realizacji zleceń Administrator może przetwarzać inne dane osobowe, które są niezbędne do wykonania umowy.
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów, świadczenia usług oraz dokonania rozliczeń.
W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Administratorowi dalszą realizację zlecenia oraz utrzymywanie kontaktu z klientem.
Cel i podstawa prawna przechowywania danych osobowych.
Pani/Pana dane osobowe będą gromadzone w następujących celach:
a) w celu świadczenia pomocy prawnej bądź usług doradczych, komunikacji, (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
b) w celu zawarcia umowy o świadczenie pomocy prawnej bądź usług doradczych na podstawie Pani/Pana zainteresowania naszą ofertą (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO);
c) w celu wykonania zawartej umowy (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
d) realizacji obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii, które wynikają np. z ustawy o adwokaturze lub innych przepisów regulujących świadczenie usług prawnych, a także przepisów dotyczących rachunkowości oraz podatkowych (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
e) zgodnie z wymogami prawa lub w związku z toczącym się postępowaniem prawnym lub w związku z żądaniem organu władzy publicznej do udostępnienia informacji będących w posiadaniu Kancelarii, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
f) w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
g) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
Okres przechowywania danych osobowych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone w zakresie danych przetwarzanych w ramach wykonywania zawodu adwokata.
W pozostałych przypadkach dane osobowe będą przetwarzane tak długo, jak wymagają tego odpowiednie przepisy prawa, w szczególności podatkowe i rachunkowe oraz tak długo jak jest to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Zobowiązania prawne i obrona prawna.
Możemy być zobowiązani do wykorzystywania i archiwizacji danych osobowych w celach prawnych i związanych z przestrzeganiem obowiązujących przepisów — np. w celu zapobiegania przestępstwom, wykrywania ich, prowadzenia dochodzeń, przeciwdziałania utracie danych i oszustwom oraz zwalczania innych przejawów nadużywania naszych usług i systemów IT. Mamy również prawo do wykorzystywania Pana/Pani danych osobowych w celu wywiązania się z wewnętrznych i zewnętrznych wymogów kontrolnych, zapewnienia bezpieczeństwa informacji, ochrony i wykonania naszych praw, zabezpieczenia naszej prywatności, zapewnienia bezpieczeństwa osobom i mieniu bądź ochrony mienia innych osób.
Polityka cookies
Używamy plików cookies oraz innych podobnych mechanizmów, aby lepiej zrozumieć, jak użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Cookies to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie itp.) i zawierające informacje o korzystaniu z naszej strony.
Niektóre cookies są niezbędne do prawidłowego działania strony. W przypadku pozostałych cookies, podczas pierwszej wizyty na stronie prosimy o zgodę na ich instalację.
W dowolnym momencie możesz zmienić ustawienia cookies, korzystając z opcji dostępnych tutaj lub w ustawieniach przeglądarki.
Zablokowanie wcześniej wyrażonych cookies będzie traktowane jako odwołanie zgody i spowoduje, że przestaniemy je przetwarzać.
Poniżej opisujemy, jakich cookies używamy i którym firmom mogą być przekazywane Twoje dane.
Zgoda na cookies
Podczas pierwszego wejścia na naszą stronę www musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić – opuść Stronę. Zawsze też, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies.
Jakie cookies używamy?
Niezbędne cookies
Zapewniają prawidłowe funkcjonowanie strony. Nie można ich wyłączyć, ponieważ bez nich strona nie działa poprawnie.
Używamy narzędzia CookieYes do przechowywania Twoich ustawień prywatności, które pokazują Twoją zgodę lub jej brak na korzystanie z poszczególnych rodzajów cookies.
Inne niezbędne cookies służą do zarządzania stroną, wprowadzania zmian, uruchamiania narzędzi śledzących (np. Google Tag Manager) oraz dbania o bezpieczeństwo serwisu.
Analizy statystyczne naszej Strony Internetowej
Używamy narzędzi do zbierania danych statystycznych, które pomagają nam zrozumieć, jak użytkownicy korzystają z naszej strony. Dane te nie pozwalają na identyfikację konkretnej osoby i nie łączymy ich z innymi Twoimi danymi. Wykorzystujemy Google Analytics, które zbiera informacje takie jak: liczba odwiedzin, odwiedzane podstrony, data pierwszej i ostatniej wizyty, długość wizyty, źródło odwiedzin, używana przeglądarka, kliknięte linki i lokalizacja geograficzna. W naszej wersji Google Analytics nie zbiera adresów IP użytkowników. Google Analytics przypisuje użytkownikom własny identyfikator (Google ID), a dane z plików cookies są przechowywane na ich serwerach. My otrzymujemy wyłącznie raporty dotyczące ruchu na naszej stronie, a dane te obejmują wyłącznie użytkowników, którzy wyrazili zgodę na korzystanie z Google Analytics. Stosujemy technologię skracania adresu IP, tak że Twój adres IP jest anonimizowany przed przekazaniem do Google. Możesz zapobiec rejestrowaniu informacji przez Google Analytics, instalując specjalną wtyczkę.
Odnośniki do naszych profili w mediach społecznościowych, wtyczki społecznościowe.
Na naszej stronie internetowej posiadamy również odnośniki do naszych profili w mediach społecznościowych, tj. w serwisach Facebook oraz Instagram. Informacje o tym, jak dany serwis przetwarza Twoje dane osobowe znajdziesz w polityce prywatności danego serwisu.
Jeśli korzystasz z takiej wtyczki, właściciel danego serwisu społecznościowego otrzymuje informację, że Twoja przeglądarka wyświetliła naszą Stronę Internetową, nawet jeśli nie jesteś zalogowany w danym serwisie społecznościowym, albo nawet nie posiadasz w nim profilu.
Jeśli przed wizytą na naszej Stronie Internetowej zalogowałeś się do jednego z w/w serwisów społecznościowych, to jego właściciel będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na naszej Stronie Internetowej do Twojego profilu w danym serwisie.
Dalsze szczegóły wykorzystania informacji pochodzących z wtyczek społecznościowych możesz znaleźć na stronach dostawców tych poszczególnych serwisów.
Jeśli nie chcesz, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na Stronie Internetowej bezpośrednio Twojemu profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na naszej Stronie musisz się wylogować z tego serwisu.
Udostępnianie danych osobowych.
Ujawniamy dane osobowe użytkowników w celach opisanych poniżej wyłącznie podmiotom wskazanym poniżej – chyba że za wyraźną zgodą Pana/Pani na przekazywanie danych osobowych stronom trzecim innych kategorii wymienionym w innych miejscach. Podejmujemy wszelkie kroki służące zapewnieniu, iż Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane, chronione i przekazywane zgodnie z prawem.
Odbiorcy danych osobowych.
Dostęp do danych osobowych mają jedynie upoważnieni pracownicy / współpracownicy / podwykonawcy w celu realizacji swoich obowiązków służbowych, a także podmioty świadczące usługi informatyczne, księgowe, hostingowe oraz w zakresie świadczenia usług związanych z utrzymaniem poczty elektronicznej, a także usług reklamowych i informatycznych.
Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Nie przekazujemy Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (obejmującego Unię Europejską oraz Norwegię, Lichtenstein i Islandię), za wyjątkiem możliwego przekazywania danych do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach w całości lub częściowo. Aczkolwiek obecnie usługi oferowane przez Google LLC oraz Meta Platforms (Facebook, Instagram) dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Jednakże Użytkownik powinien każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony swoich danych osobowych. Natomiast jeśli dojdzie do takiej sytuacji, że dane Użytkownika będą mogły zostać przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, do państw trzecich to będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo danych, m.in. poprzez: współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej, stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy, lub tym, na przekazywanie danych osobowych których, Użytkownik wyraził zgodę. Google i Meta Platforms (Facebook) stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO lub standardowe klauzule umowne. Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych.
Bezpieczeństwo
W przypadku naruszenia danych osobowych stosujemy odpowiednie przepisy dot. powiadamiania o takich naruszeniach.
Dane przetwarzane przez Nas w ramach wykonywania zawodu – świadczenia pomocy prawnej objęte są dodatkowo ustawowym obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej, a tym samym ich ochrona jest wzmocniona. Równocześnie jednak wykonanie niektórych przysługujących Tobie uprawnień lub realizacji przez Nas obowiązków wynikających z RODO jest lub może być wyłączone na podstawie przepisów RODO, przepisów prawa polskiego lub samego charakteru tajemnicy zawodowej.
Przysługujące Panu/Pani prawa
Przysługuje Państwu prawo do:
dostępu do danych osobowych, o ile jego realizacja nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy przez adwokata (art. 15 ust. 1 RODO),
otrzymania kopii danych osobowych, o ile jego realizacja nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy przez adwokata (art. 15 ust. 3 RODO),
sprostowania lub uaktualnienia danych osobowych (art. 16 RODO),
usunięcia danych osobowych – jeżeli Państwa zdaniem nie ma podstaw do tego, aby Administrator przetwarzał Państwa dane, możecie Państwo żądać aby Administrator je usunął za wyjątkiem sytuacji, w których obowiązek przetwarzania danych osobowych wynika z przepisu prawa lub przetwarzanie danych jest niezbędne do dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń (art. 17 RODO),
ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o ile jego realizacja nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy przez adwokata (art. 18 RODO),
przenoszenia swoich danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora informacji o przetwarzanych danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego wyłącznie w zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy i są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora, przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO) za wyjątkiem danych osobowych pozyskanych przez administratora w związku z udzielaniem pomocy prawnej.
W celu skorzystania z przysługujących praw, należy kontaktować się z administratorem pod adresem: adwokat@kancelaria-niedzwiecka.pl lub listownie na adres siedziby Kancelarii.
Zmiany w Polityce Prywatności
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian — według własnego uznania — w podejmowanych przez nas działaniach związanych z zapewnieniem prywatności oraz do wprowadzania korekt do niniejszej Polityki prywatności w dowolnym momencie. W związku z tym zachęcamy do regularnego przeglądu zapisów niniejszej Polityki prywatności. Niniejsza Polityka prywatności jest aktualna na dzień wskazany jako data „ostatniej modyfikacji” podana powyżej.
Data ostatniej modyfikacji: 08.07.2025 r.